Sejauh Mana "Value" Diri Anda?

on 5 February 2014


“Dia modal besar, boleh lah berjaya cepat! Aku ni nak beli barang dapur pun kena bercatu.”

Ya, aku tak nafikan, siapa yang mempunyai modal wang ringgit yang besar pastinya ada kelebihan berbanding dari yang sikit modalnya.

Tapi, tahukah anda, modal besar saja tak menjanjikan keuntungan yang besar. 
Lihat saja di sekeliling anda, berapa ramai usahawan yang gagal walaupun modalnya besar.

Ramai yang akhirnya terpaksa menanggung beban hutang yang tinggi!

Yakinlah, diri anda sendiri adalah modal utama dalam apa jua perniagaan yang anda usahakan.

Duit hanyalah duit, duit tiada akal.
Anda yang mengurus dan mengawal duit itu.

Oleh itu, sebelum anda terlalu mencuba untuk mencari modal wang ringgit yang besar, apa kata, tingkatkan dulu ‘nilai’ diri anda. Kenapa?

Supaya diri anda sendiri menjadi modal utama dalam perniagaan,
bukan wang ringgit semata-mata.


Tak semestinya ilmu niaga, ilmu blogging pun sama. Blogging pun salah satu cabang bisnes kan?

Bagaimana caranya?

Pergilah menuntut sebanyak ilmu dari mereka yang berpengalaman. Knowledge is POWER. 
Ranking: 5

{ 3 comments... read them below or add one }

Ieta Mat Saad said...

Yeap. Hidup kena slalu belajar tnpa jemu :)


5 Feb 2014, 10:38:00 Reply To This Comment
Tengku Syukri said...

pelajaran itu amat berharga..


5 Feb 2014, 11:26:00 Reply To This Comment
Stuwie said...

Betul tu bang. Saya baca dlaam surat khabar beberapa hari lepas, ada orang tu dengan modal RM1 je dia berniaga dropship. Skrg jadi jutawan. Yang penting, otak kena geliga.


5 Feb 2014, 20:33:00 Reply To This Comment

Post a Comment

Member Of Denaihati Network