KISAH BENAR - Baca 10 minit

on 5 February 2014


Jika kita baru baca dan belajar ilmu baru, lepas 10 minit, kita terus buat andaian ilmu itu seperti sampah dan kemudian kita tinggalkan ilmu itu. Satu saja yang ingin aku katakan...

Anda RUGI sebenarnya 

Jika kita ingin terus maju, elakkan buat andaian awal dalam menuntut ilmu.

Belajar, dalami, praktikkan, anda akan lihat satu-satu ilmu itu dari sudut berbeza. Percayalah 

Terus terang aku cakap, aku mula berniaga dulu sebagai orang yang bodoh. 

Serius, aku memang zero tak tahu apa-apa masa tu.

Tapi bila difikirkan kembali, ada untungnya jadi orang yang bodoh ni.

Sebab aku cuba apa saja cara, walaupun orang lain kata cara itu basics, aku buat.

Nampak simple, aku amalkan juga.

Nampak bodoh, aku pun amalkan.


Semuanyaa bermula dari kebodohan aku dulu.

Dulu masa kecil, kita selalu disuruh jadi budak pandai dalam belajar.

Sekarang bila dah besar, aku rasa kita juga perlu jadi bodoh dalam belajar.

Jadi terlalu pandai boleh buat kita jadi sombong dengan ilmu. 
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Member Of Denaihati Network