Kecoh Sumber Air Spritzer Dari Jirat Cina

on 3 March 2014

Bagi aku la kan, sebelum nak hentam suka suki tu, baik selidik dulu lah betul2.
Entah dari mana sumber yang negatif pasal Spritzer korang dapat aku pun tak tahu la kan.

Untuk pengetahuan korang, jirat cina tu memang ada TAPI agak jauh dari lokasi kilang pemprosesan air mineral tersebut. Aku dan rakan2 blogger yang lain dah terjah kilang Spritzer tu, kami dah selidik dari A-Z malah dibawa ke setiap pelusuk kawasan sekitar untuk pemerhatian. Rujuk lawatan ke kilang spritzer



jirat cina yang digembar gemburkan adalah JAUH dari lokasi kilang - kredit Izzatie Ghafur

gambaran dari google map(betul sebab aku dah terjah) - kredit Azfar Roslan

Kami blogger yang telah pun melawat sendiri tapak kilang pemprosesan air Spritzer, mengesahkan info yang didesas desuskan sebelum ini adalah TIDAK BENAR sama sekali.

Jadi aku harap, korang tak payah lah percaya tanpa selidik dulu dari mana datangnya cerita mengarut tu. Bab halal haram terutama buat umat Islam tak boleh buat main.

Jadi sebab itu diharap lepas ni takde timbul lagi persepsi negatif terhadap kilang Spritzer kerana kami(blogger) dah lawat sendiri kawasan sana. 

Di ulangi sekali lagi, jarak kilang Spritzer dengan jirat cina adalah JAUH.


Ranking: 5

{ 4 comments... read them below or add one }

Denaihati said...

harap orang ramai dah jelas perkara ni. orang yang sebarkan perkara yang tak pasti kira fitnah.


4 Mar 2014, 21:51:00 Reply To This Comment
Incik Zarif said...

orang malaysia memang suka akan teori konspirasi dan juga bab jatuh menjatuhkan.. So sad


5 Mar 2014, 10:37:00 Reply To This Comment
Faizal Fredley said...

dengan review ramai blogger yg hebak2 ni diharapkan org ramai sedar perkara nih


5 Mar 2014, 23:40:00 Reply To This Comment
Katak Comel said...

nie msty ade pencabar sprizer sebar cerita nie..
ermmm


6 Mar 2014, 06:27:00 Reply To This Comment

Post a Comment

Member Of Denaihati Network