Coklat Dip Dip Ala Carte

on 17 March 2014

Baru-baru ini aku sempat singgah ke Dip Dip Cafe di E-Curve Damansara bila pulang dari Melaka bersama keluarga.

Pada mulanya aku singgah di salah satu cawangan di Bangsar, tapi aku tengok punyalah ramai manusia yang beratur untuk menunggu giliran masuk ke cafe tu. Jadi aku tukar planning untuk pergi ke satu lagi cawangan di E-Curve Damansara.

Bila sampai je ke Dip Dip Cafe ni memang aku tengok sama ramai jugak tapi mungkin disebabkan kawasannya lebih besar dari yang di Bangsar jadi tak perlu beratur panjang berjela.

Sementara menunggu giliran untuk dapatkan tempat duduk, aku ternampak 1 meja kosong. Jadi bila aku perhatikan agak lama rupanya memang tunggu giliran.

Tapi aku agak sedikit kecewa dengan beberapa pelanggan yang ada kat situ apabila terus ambil meja yang kosong tanpa fikir orang lain yang telah sampai terlebih dahulu. Bagi aku itu agak kurang ajar lah kan.

Apa pun yang aku nak hightlightkan disini adalah apa yang aku makan di Dip Dip Cafe, E Curve. So far bila tengah lapar memang semua nampak sedap kan? Itu normal. Jadi ini kali pertama aku datang ke Dip Dip Cafe ni.



Suasana dalam gambar ni sekitar pukul 7 petang waktu cuti umum,memang ramai. Jadi aku tak tahu macam mana keadaannya jika waktu bekerja(hari biasa). Aku rasa even ramai, orang ramai pasti sanggup menunggu sebab sedap.

Dalam 15 minit akhirnya aku dah dapat seat aku dan mula memilih salah satu coklat yang ada dalam senarai seperti dalam buku menu ni. Aku tak tahu rasa macam mana, jadi aku pilih jela ikut suka hati. hehe.






Makanan yang aku pilih ni keseluruhannya memang sedap dan tak muak. First impression aku cepat muak tapi jangkaan aku silap(mungkin aku ni penggemar coklat). Bagi aku jika nak jadikan menu makan utama kurang sesuai tapi jika sekadar nak merasa suka-suka secara santai is ok la for me.

Jadi sudah tentu korang tertanya-tanya berapa harga total untuk makanan yang aku pilih ni, boleh dikatakan "boleh tahan" jugak harganya. Sesekali boleh la, selalu kopak poket ni.


Seperti yang aku beritahu tadi, sesekali boleh lah. Melainkan kalau korang heaven sungguh pada coklat dan tak kisah pasal harga, so terpulang pada hak individu.

Secara personally, coklat ni memang sedap. :)







Ranking: 5

{ 5 comments... read them below or add one }

ProfHariz said...

Blurppp. Bil tak terkalah.


18 Mar 2014, 16:05:00 Reply To This Comment
Sheila Salim said...

Assalamualaikum ST.. wahh terliur tengok dip dip tu.. ehh awak ke yang excident tu? dah sihat?


18 Mar 2014, 17:13:00 Reply To This Comment
Tengku Syukri said...

@Sheila Salim

wsalam... syukur da ok sikit..


18 Mar 2014, 17:57:00 Reply To This Comment
Kujie said...

bukang aya hidup kak jie dah harga tu..hihi

kak jie alah dgn sejenis cokelat bar, dua kali makan dua kali jadi bengkak2 sampai terpaks ke klinik kena suntuk


18 Mar 2014, 22:03:00 Reply To This Comment

Post a Comment

Member Of Denaihati Network